Profitul net al Ford, al doilea mare producător auto din Statele Unite, a scăzut la mai puțin de jumătate în trimestrul al doilea, la 1 miliard de dolari, de la 2,4 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut, ca urmare a rezultatelor slabe din Europa, informează Mediafax, citând Bloomberg.
Criza din Europa compromite un procesul de îmbunătățire a rezultatelor financiare implementat de directorul general, Alan Mulally, la Ford. Divizia din Europa a înregistrat o pierdere operațională de 404 milioane de dolari în trimestrul al doilea, față de 176 milioane de dolari profit operațional înainte de taxe în aceeași perioadă a anului trecut. În primele trei luni din acest an, divizia din Europa a generat o pierdere de 149 milioane de dolari.
Ford a anunțat că anticipează un rezultat negativ de 1 miliard de dolari la divizia europeană pentru întreg anul și nu se mai așteaptă la nivel de grup la un profit operațional înainte de taxe egal cu cel de anul trecut, de 8,8 miliarde de dolari.
Profitul net pe acțiune al Ford s-a situat la 26 de cenți în trimestrul al doilea. Excluzând unele venituri și cheltuieli excepționale, câștigul s-a situat la 30 de cenți pe titlu, peste estimările de 29 de cenți ale analiștilor consultați de Bloomberg.
Pentru a reveni pe profit în Europa, unde piața auto se află la minimul ultimilor 17 ani, Ford trebuie să închidă una din fabricile pe care le deține în regiune, consideră analiștii. Potrivit Morgan Stanley, Ford folosește doar 63% din capacitatea de producție pe care o are în Europa.
Veniturile au scăzut în trimestrul al doilea cu 6,2%, la 33,3 miliarde de dolari.
În primul semestru, profitul net a scăzut la jumătate, de la 4,95 miliarde de dolari în prima jumătate a anului trecut la 2,44 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au coborât de la 68,6 miliarde de dolari la 65,7 miliarde de dolari.
Ford deține în România o fabrică, după ce a preluat în 2007, de la stat, compania Automobile Craiova. Grupul american a început în iunie producția de serie a autovehiculelor în România. Ford estimează că va produce în acest an la Craiova 60.000 de mașini B-MAX, iar anul viitor 105.000 de unități, modelul fiind destinat în principal piețelor externe.